0911202009.11.2020г. у Харківській державній науковій бібліотеці ім. В.Г. Короленка для студентів Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" було проведено online тренінг, в режимі відеоконференції, в якому взяло участь 22 слухача, з теми  «Методика розв'язання винахідницьких завдань».

Починаючи тренінг патентний повірений Стогній Є.С. (ТОВ "Компанія" Інвента") розповів про видатних винахідників: від Томаса Едісона і Генрі Форда до Білла Гейтса і Ілона Маска.

Винаходи завжди є результатом технічної творчості. Саме вони забезпечують технічний прогрес, починаючи з давніх-давен - від кам'яної сокири до сучасного електромобіля.

Коли Едісон (США) винайшов першу лампу розжарювання, то отримав на неї понад 2000 патентів, так як патентував свої розробки в різних країнах світу.

У той же час, як відомо, перші експерименти по реєстрації Х-променів були поставлені нашим співвітчизником Іваном Пулюєм, який співпрацював з Рентгеном, але патенту на свій винахід так і не отримав. В результаті Х-промені були названі рентгенівськими променями і  першість опинилася в руках у Рентгена.

Схожа історія трапилася також з українським винахідником Тимченко, який першим сконструював кінопроекційний апарат, але теж його не запатентував. В результаті винахідниками кінопроектора вважаються французькі винахідники - брати Люм'єр.

Виникає закономірне питання - чому це сталося? Відповідь банальна - українські першопроходьці були націлені на патентування своїх винаходів.

Завдання цього тренінгу - розглянути питання патентування винаходів, з метою збереження їх пріоритету. Тому в практичній частині тренінгу були висвітлені основні підходи до складання формул винаходи.

Зокрема, ведучий тренінгу зупинився на питаннях, які виникають при вирішенні різноманітних технічних завдань. Слухачам була запропоновано дати відповідь на таке питання: Чому в метро не чути стукоту коліс електропоїзда, а коли їдеш по залізниці, то стукіт коліс постійно чути?

Як приклад, для вирішення такого технічного завдання, пов'язаного з підвищенням безпеки руху автотранспорту, було наведено кілька рішень, пов'язаних з організацією руху автотранспорту, благоустрієм дорожнього полотна, освітленням дорожньої розмітки та дорожніх знаків. Одним з рішень задачі оптимальної організації руху автотранспорту є створення адаптивної системи керування автомобілем без водія, який управляється за допомогою сучасних автоматичних навігаційних засобів, Така система в даний час використовується в деяких містах Європи та США і автомобілі, обладнані цією системою автопілотування, вже мають сумарний пробіг в кілька млн. миль. Безумовно, така система автопілотування є інноваційною розробкою, заснованої на використанні винаходів. І для патентування цих винаходів потрібні зусилля не тільки інженерів, а й патентознавців. Тому в практичній частині тренінгу були висвітлені основні підходи до складання формул винаходи.