05042019 0105.04.2019р. у відділі інформаційного забезпечення інноваційних процесів ХДНБ ім. В.Г. Короленка відбувся черговий тренінг для студентів Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» по темі «Торгова марка - основа бренду».

Торгова марка (далі - ТМ), як засіб індивідуалізації товару або послуги, за твердженням ведучого тренінгу, патентного повіреного України Євгена Стогнія (ТОВ "Компанія "ІНВЕНТА"), служить для того, щоб відрізнить товари і послуги одного виробника від аналогічних товарів і послуг іншого виробника. Тому кожна ТМ може бути основою для створення бренду.

Торгова марка, в даний час стала вирішальним фактором при виборі товару і становить значну частину вартості останнього. Споживач вибирає на ринку не сам товар з його споживчими властивостями, а образ товару, нав'язаний і розкручений рекламою. Немає особливої різниці між видами сигарет, складом горілки або сортів пива, але є різниця в їх найменуваннях, що і є визначальним при виборі товару споживачем. Вартість кожної торгової марки визначається ступенем її комерціалізації.

Які ж відомі українські ТМ являються лідерами на ринку України?

Це, перш за все, торгова марка Моршинська, вартість якої в 2018 році склала $533 млн. На другій позиції знаходиться ТМ - Нова Пошта з капіталізацією $285 млн., на третій - Rozetka з капіталізацією $244 млн., на четвертій Приватбанк - з $237 млн. і на п'ятій - Sandora з капіталізацією $231 млн. Зазначені бренди широко відомі споживачам України і мають заслужену повагу. За оцінкою консалтингової компанії MPP Consulting сумарна вартість 100 провідних торгових марок України в 2018 році склала $5,9 млрд.

В ролі лідерів серед світових брендів виступають такі всесвітньо відомі торгові марки, як AMAZON, APPLE і GOOGLE, які займають вищі ступені в світовому рейтингу. Так, вартість торгової марки AMAZON в 2018 році склала $150,8 млрд., що в 25 разів більше сумарної вартості 100 провідних торгових марок України, так що нам є куди рости, зазначив ведучий тренінгу.

У практичній частині тренінгу учасникам було запропоновано розробити власний логотип для подальшої реєстрації його в якості торгової марки. Учасники тренінгу успішно впоралися з поставленим завданням і надали створеної комісії свої ескізи. Комісія підвела підсумки і, з огляду на оригінальність запропонованих словесних і образотворчих рішень, виявила переможців.

Тренінг допоміг учасникам проявити свою індивідуальність і креативні здібності.